← Terug
Ervaringen & ReviewsGeplaatst door hetty.19691 maanden geleden

Turbo Vision na drie maanden schermwerk, mijn review

Ik werk fulltime achter een scherm en tegen een uur of vier werd alles wazig en voelden mijn ogen droog en zanderig aan. Ik ben in april met Turbo Vision begonnen, twee per dag bij het ontbijt. Eerlijk: de eerste maand merkte ik niks. Ik was er bijna mee gestopt. In de tweede maand viel het me op dat ik minder vaak in mijn ogen zat te wrijven en dat het wazige gevoel pas later op de dag kwam. Nu, drie maanden verder, haal ik het einde van de werkdag zonder dat ik mijn scherm moet wegduwen. Ik heb ondertussen wel ook mijn schermhelderheid verlaagd en een pauzewekker ingesteld, dus dat speelt vast mee. Wat ik anderen zou meegeven: geef het meer dan vier weken. Als ik na een maand gestopt was had ik hier nu geschreven dat het niet werkt.
13
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

hanneke.19651 maanden geleden

Die eerste maand waarin je niks merkt is denk ik de reden dat veel mensen stoppen. Ik zit nu op zes weken en het is bij mij ook nog subtiel. Fijn om te lezen dat het bij jou pas in maand twee kwam, dan hou ik het vol.

KatjaCallens1 maanden geleden

Precies dat Hanneke, en dank Hetty dat je het zo eerlijk opschrijft inclusief de schermhelderheid en de pauzewekker. Bij ogen is vier tot acht weken echt het gebruikelijke omslagpunt, omdat de stoffen zich eerst moeten ophopen in het netvlies voor je er iets van merkt. Over hoe dat werkt schreef ik hier: de kracht van luteine en bescherming tegen maculadegeneratie.

gre.19611 maanden geleden

Ik werk zelf ook de hele dag achter een scherm en die pauzewekker heeft bij mij minstens zoveel gedaan als wat dan ook. Elke twintig minuten twintig seconden ver weg kijken. Klinkt te simpel maar mijn ogen zijn er 's avonds echt minder moe van.