← Terug
Anti-inflammatoir eten — mijn weekmenu
Als voormalig apothekersassistente weet ik hoe belangrijk voeding is naast supplementen. Ik heb een weekmenu samengesteld dat gericht is op ontstekingsremming:\n\nOntbijt: havermout met blauwe bessen, walnoten en een beetje kurkuma\nLunch: salade met zalm, avocado en olijfolie\nDiner: groentecurry met veel groenten en gember\nTussendoor: handvol noten of een smoothie met Green Juice\n\nIk doe hier een schepje Green Juice door water bij de lunch. Samen met de kurkuma in mijn ontbijt merk ik dat ik me veel minder stijf voel.\n\nWie heeft nog tips voor ontstekingsremmende maaltijden?
Reageer
Log in om te reageren.
judith.vd1 maanden geleden
Wat een goed idee om het zo gestructureerd aan te pakken! Die havermout met kurkuma ga ik proberen. Doe je er dan gewoon een snufje kurkumapoeder bij?
KatjaCallens1 maanden geleden
Prachtig weekmenu Marga! Helemaal goed opgebouwd. Een tip: voeg bij je salade ook wat extra groene groenten toe zoals broccoli of boerenkool, die zijn ook sterk ontstekingsremmend. En inderdaad, Green Juice is een mooie aanvulling om ervoor te zorgen dat je alle micronutriënten binnenkrijgt. Meer over ontstekingsremmende voeding.
marga.b1 maanden geleden
Ja, gewoon een theelepeltje kurkumapoeder. Met een beetje zwarte peper en kokosmelk wordt het echt lekker!