← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door aad.19501 maanden geleden

Eiwit binnenkrijgen als je ouder bent - hoe doen jullie dat?

Ik ben 76 en merk dat ik steeds minder trek heb, maar weet dat ik genoeg eiwit moet eten voor mijn spieren. Soms eet ik maar een halve boterham als lunch. Hebben jullie tips hoe je makkelijk meer eiwit binnenkrijgt zonder dat je er enorme maaltijden voor moet eten?
5
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

marian.19651 maanden geleden

Mijn moeder had hetzelfde probleem. Wat goed werkt: kwark met wat fruit als tussendoortje, of een ei extra bij de lunch. Kleine porties maar vaker eten helpt ook.

KatjaCallens1 maanden geleden

Aad, goed dat je hier aandacht aan besteedt! Eiwit is inderdaad cruciaal voor spierbehoud op latere leeftijd. Marian geeft goede tips. Naast kwark en eieren kun je ook een schepje Collageen door je koffie of soep roeren — dat is ook een prima eiwitbron en goed voor je gewrichten. Makkelijk, smaakloos, en je hebt er geen grote maaltijd voor nodig. Meer lezen? Kijk hier: is collageen geschikt voor alle leeftijden.