← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door lotte.19941 maanden geleden

Eiwit na de training — mythe of must?

Er wordt veel gezegd over het 'anabolic window' na het sporten. Als fysiotherapeute kan ik zeggen dat het niet zo strikt is als mensen denken. Je hoeft niet binnen 30 minuten te eten. Maar voldoende eiwit op een dag is wel belangrijk voor spierherstel.
4
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

ramon.19871 maanden geleden

Goed om te weten! Ik stresste me altijd om meteen na de training een shake te drinken. Als het niet zo strikt hoeft te zijn is dat een stuk relaxter.

lotte.19941 maanden geleden

Precies Ramon, gewoon genieten van je training en erna rustig wat eten. De wetenschap is daar inmiddels duidelijk over.

KatjaCallens1 maanden geleden

Mooie nuancering Lotte! Inderdaad, de totale dagelijkse eiwitinname is belangrijker dan exact wanneer je het neemt. Voor sporters is 1,5-2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht een goeie richtlijn. En een schepje collageen in je shake kan ook bijdragen. Meer over collageen en spieren