← Terug
Eiwitrijk ontbijt ideeën voor 60-plussers
Mijn huisarts zei dat ik meer eiwit moet eten om spiermassa te behouden. Ik ben 68 en wandel veel, maar mijn ontbijt is altijd brood met kaas. Heeft iemand ideeën voor een eiwitrijker ontbijt dat niet te ingewikkeld is? Ik ben geen kok haha.
Reageer
Log in om te reageren.
KatjaCallens1 maanden geleden
Goeie vraag, Gerrit! Eiwit is inderdaad heel belangrijk op latere leeftijd voor het behoud van spiermassa. Simpele tips: kwark of Griekse yoghurt met noten en fruit, een gekookt ei bij je brood, of havermout met een schepje Turbo Collageen erdoor - dat geeft ook extra eiwit én is goed voor je gewrichten. Hier meer over gezond eten: 9 voedingsmiddelen die niet mogen ontbreken. Succes! 💪
marijke.19731 maanden geleden
Ik doe elke ochtend havermout met een banaan en walnoten. Simpel, snel en lekker. En af en toe een gekookt ei erbij.
gerrit.t1 maanden geleden
Havermout klinkt goed, dat ga ik eens proberen. Met walnoten klinkt lekker!