← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door fred.b1 maanden geleden

Eiwitrijke maaltijden voor 65-plussers

Mijn huisarts zei dat ik meer eiwit moet eten voor mijn spierbehoud. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken.\n\nIk eet nu: ontbijt met beschuit, lunch boterham met kaas, avondeten aardappel-groente-vlees. Maar blijkbaar is dat niet genoeg eiwit.\n\nHebben jullie tips voor eiwitrijke maaltijden die niet te ingewikkeld zijn? En kan een schepje collageen ook helpen bij spierbehoud?
5
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

toos.19501 maanden geleden

Ik doe sinds kort een schepje collageen door mijn havermout 's ochtends. Dat is al extra eiwit en je merkt het niet eens qua smaak.

KatjaCallens1 maanden geleden

Goed dat je huisarts hier aandacht voor heeft Fred! Spierbehoud is echt belangrijk na je 65e. Een schepje Turbo Collageen is inderdaad een makkelijke manier om extra eiwit binnen te krijgen. Collageen ondersteunt niet alleen spieren maar ook gewrichten en botten. Verder: ei bij het ontbijt, kwark als tussendoortje, en peulvruchten bij de warme maaltijd. Meer over collageen en spiermassa.