← Terug
Eiwitten na het sporten — timing belangrijk?
Als fysiotherapeut krijg ik vaak de vraag of je meteen na het sporten eiwit moet eten. Mijn antwoord: het hoeft niet per se binnen 30 minuten, maar probeer wel binnen 2 uur iets te eten met voldoende eiwit. Wat eten jullie na het sporten?
Reageer
Log in om te reageren.
dennis.19851 maanden geleden
Ik doe altijd een shake met een banaan en wat havermout na de training. Snel klaar en vult goed. Maar op rustdagen eet ik gewoon normaal en let ik niet zo op timing.
sanne.19961 maanden geleden
Die banaan-havermout shake klinkt goed! Ga ik ook eens proberen na mijn hardlooptraining.
KatjaCallens1 maanden geleden
Mooie uitleg Arjan! Klopt dat de timing minder strikt is dan vroeger gedacht werd. Belangrijk is dat je over de hele dag voldoende eiwit binnenkrijgt. Een schepje collageen door je shake kan ook bijdragen aan je spierherstel. Meer over collageen en spieropbouw