← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens19 dagen geleden

Mijn favoriete groene smoothie voor drukke ochtenden

Sinds een tijdje heb ik een vast ochtendritueel waar ik echt blij van word, en omdat ik er zoveel berichtjes over kreeg deel ik het recept hier even. Wat je nodig hebt voor 1 grote smoothie: - 1 schepje Turbo Green Juice - 1 handvol verse spinazie - 1/2 banaan - 1/2 appel - sap van 1/2 citroen - een klein stukje verse gember - 200 ml water of een plantaardige drink - een paar ijsblokjes Alles in de blender, een minuutje laten draaien tot het mooi glad is. Klaar in nog geen vijf minuten. De green juice op zichzelf is trouwens al lekker en kant-en-klaar, een schepje door een glas water is dus zo gepiept als je geen tijd hebt. Maar in deze smoothie vind ik het extra fijn omdat de banaan en appel het lekker romig maken en je meteen wat fruit binnen hebt. Wat ik merk: ik haal hiermee makkelijk mijn groenten van de dag binnen zonder dat ik er bij stil hoef te staan. En het houdt me een paar uur verzadigd, dus ik grijp minder snel naar een koekje rond een uur of elf. Wie meer juice-inspiratie wil, ik heb een lijstje met redenen om te beginnen met juicen verzameld: 20 redenen om vandaag nog te beginnen met juicen. Wat doen jullie in je groene smoothie? Ik ben altijd op zoek naar nieuwe combinaties.
11
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

carla.197519 dagen geleden

Dit ga ik morgen meteen proberen. Ik gooi er zelf altijd een stengel selderij bij, geeft een lekkere frisse twist. En een schepje green juice maakt het inderdaad zo makkelijk om groen binnen te krijgen.

naomi.199318 dagen geleden

Ziet er lekker uit! Werkt diepvriesspinazie ook of moet het per se vers? Ik heb niet altijd verse in huis.

KatjaCallens17 dagen geleden

Diepvriesspinazie werkt prima Naomi, ik gebruik het zelf ook regelmatig. Het geeft je smoothie zelfs een wat koudere, dikkere structuur, dan kun je de ijsblokjes weglaten. En Carla, selderij erbij klinkt heerlijk, die ga ik stelen!