← Terug
Fermenteren — wie doet het?
Ik ben begonnen met het fermenteren van groenten. Zuurkool en kimchi. Het zou goed zijn voor je darmflora. Iemand hier die het ook doet en tips heeft?
Reageer
Log in om te reageren.
kim.19921 maanden geleden
Ik maak kombucha! Heel leuk om te doen en het is inderdaad goed voor je darmen. Begin met zuurkool, dat is het makkelijkst.
KatjaCallens1 maanden geleden
Leuk onderwerp Theo! Kim heeft gelijk — zuurkool is de makkelijkste start. Gefermenteerde voeding zit vol natuurlijke probiotica en is geweldig voor je darmflora. Naast fermenteren kun je ook probiotica nemen voor een dagelijkse boost, 2 per dag. Lees hier meer over probiotica en prebiotica. Een combinatie van gefermenteerd voedsel en een supplement is ideaal!