← Terug
Frisse groene zomersmoothie met komkommer en munt
Het is warm deze week en ik heb totaal geen zin in zware ontbijten. Dit staat bij mij nu bijna elke ochtend op tafel: een frisse groene smoothie die je in twee minuten klaar hebt.
Wat je nodig hebt voor een groot glas:
- een handvol verse spinazie
- een halve komkommer
- het sap van een halve limoen
- een paar blaadjes verse munt
- een schepje Turbo Green Juice
- 200 ml koud water of kokoswater
- een paar ijsblokjes
Doe alles in de blender en mix tot het mooi glad is. De komkommer en munt maken het heerlijk verfrissend, en de Turbo Green Juice geeft die volle groene basis zonder dat je tien soorten groenten in huis hoeft te halen. Op zichzelf is het al lekker, dus je hoeft er verder niks zoets bij te doen.
Ik drink dit het liefst buiten op het terras voor ik aan mijn dag begin. Geeft me meteen een fris en wakker gevoel.
Voor wie meer van dit soort ideeen wil: ik heb een hele lijst met redenen en recepten om te juicen verzameld.
Wat is jullie favoriete zomerse smoothie? Ik ben altijd op zoek naar nieuwe combinaties.
Reageer
Log in om te reageren.
carla.19682 dagen geleden
Deze ga ik morgen meteen maken. Komkommer in een smoothie had ik nog nooit van gehoord, maar het klinkt heerlijk fris voor dit weer.
petra.19711 dagen geleden
Ik heb hem net gemaakt met kokoswater, echt een aanrader Carla. Blijf je lekker van drinken.
marja.19672 dagen geleden
Ik doe er meestal een stukje gember bij voor de pit. Met de green juice erin heb ik tenminste het gevoel dat ik echt iets goeds binnenkrijg 's ochtends.
KatjaCallens1 dagen geleden
Gember is een goeie toevoeging Marja, geeft net dat beetje extra. Ik wissel zelf ook graag af met een halve appel als ik het wat zoeter wil.
hetty.19691 dagen geleden
Mijn kleinkinderen lusten dit zowaar ook, en die zijn anders nergens groente in te krijgen. De munt maakt het denk ik net lekker.