← Terug
Mijn frisse groene zomersmoothie voor hete dagen
De afgelopen dagen was het hier bloedheet, en dan heb ik geen zin in een zware smoothie. Deze maak ik nu bijna elke ochtend en hij is heerlijk verkoelend.
Wat je nodig hebt: een half glas kokoswater, een handvol spinazie, een halve komkommer, het sap van een halve limoen, een paar blaadjes verse munt en een schepje Turbo Green Juice. Alles in de blender met een paar ijsblokjes en klaar.
De Turbo Green Juice is op zichzelf al lekker en vol, dus je hoeft er verder geen fruit bij te doen om het smakelijk te maken. Ik vind de komkommer en munt er in de zomer gewoon fris bij smaken.
Wat ik zo prettig vind is dat ik hiermee in een keer een flinke portie groen binnen heb, ook op dagen dat ik eigenlijk te weinig groente eet. Meer over waarom ik zo overtuigd ben van dagelijks groen: 20 redenen om te beginnen met juicen.
Wie heeft er nog een fijne zomervariant? Ik ben altijd op zoek naar nieuwe combinaties.
Reageer
Log in om te reageren.
froukje.19631 maanden geleden
Die ga ik deze week maken, klinkt heerlijk fris. Werkt het ook met diepvriesspinazie of moet het per se verse zijn?
KatjaCallens1 maanden geleden
Diepvriesspinazie werkt prima hoor, ik gebruik dat zelf ook vaak omdat het altijd in huis is. Doe dan iets minder ijs, anders wordt hij wel heel koud. Laat je horen hoe hij smaakt?
yvonne.19821 maanden geleden
Ik doe er meestal een klein stukje verse gember bij, geeft net een pittige twist. Ga jouw komkommer-munt versie zeker eens proberen.
jolanda.19691 maanden geleden
Gember erbij klinkt goed, dat ga ik lenen. Ik hou wel van een beetje pit s ochtends.