← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Mijn frisse groene zomersmoothie voor warme dagen

Met deze hitte heb ik 's ochtends helemaal geen zin in iets zwaars. Daarom maak ik nu bijna elke dag deze frisse groene smoothie, en ik krijg er zoveel vragen over dat ik het recept even deel. Je hebt nodig: een halve komkommer, een handvol spinazie, het sap van een halve limoen, een klein stukje verse gember, een schepje Turbo Green Juice, een paar blaadjes verse munt en een glas koud water met een paar ijsblokjes. Alles in de blender en een minuutje laten draaien tot het mooi glad is. Wat ik zo fijn vind is dat de komkommer en de munt het echt verkoelend maken. De Turbo Green Juice geeft er een volle groene basis aan, en die is op zichzelf al lekker, dus je hoeft er niks zoets bij te doen. Als ik trek heb maak ik er een grotere portie van en dan zit ik zo tot de lunch goed. Voor wie meer van dit soort dingen wil: ik heb een lijst gemaakt met redenen om vaker te juicen, daar zitten mooie ideeen tussen. Wie gaat hem proberen? En wat is jullie favoriete toevoeging op een warme dag?
7
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

willy.19731 maanden geleden

Deze ga ik dit weekend maken, klinkt heerlijk verfrissend. Komkommer en munt samen doe ik nog nooit, ben benieuwd.

coby.19611 maanden geleden

Ik maak iets soortgelijks maar dan met een halve groene appel erbij voor een klein beetje zoet. Met dit weer echt ideaal in de ochtend. Het schepje green juice geeft het inderdaad een mooie volle basis.

KatjaCallens1 maanden geleden

Die groene appel erbij is een mooie tip Coby, geeft net dat vleugje zoet zonder dat het te veel wordt. Ik ga hem zo eens proberen.

marjo.19741 maanden geleden

Zouden mijn kinderen dit ook lusten denk je, of is het te groen van smaak? Ik zoek iets gezonds voor de ochtend waar zij ook aan willen.

KatjaCallens1 maanden geleden

Voor kinderen kun je de smoothie iets zoeter en milder maken Marjo. Doe er een halve banaan en wat mango bij, dan wordt de groene smaak zachter en drinken ze het meestal graag. Het schepje green juice proeven ze er amper doorheen.