← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens16 dagen geleden

Frisse quinoasalade met munt, granaatappel en feta (zomerlunch die blijft hangen)

Op warme dagen heb ik geen zin in zware lunches, maar een kommetje sla alleen houdt me ook niet op de been tot het avondeten. Deze quinoasalade is mijn oplossing. Hij is fris, zit vol kleur en je maakt hem in een kwartier. Wat je nodig hebt voor twee porties: - 150 gram quinoa (gekookt volgens de verpakking, laten afkoelen) - een halve granaatappel, pitjes eruit - een handvol verse muntblaadjes, fijngesneden - 75 gram feta, verkruimeld - een halve komkommer in blokjes - sap van een halve citroen - 2 eetlepels olijfolie - peper en een snufje zout Meng de afgekoelde quinoa met de komkommer, munt en granaatappel. Klop de citroen, olijfolie, peper en zout tot een dressing en schep die erdoor. Verkruimel op het laatst de feta erover zodat die mooi heel blijft. De granaatappel geeft net dat frisse, zoete beetje en de munt maakt het luchtig. Ik neem er soms een glas Turbo Green Juice bij, gewoon een schepje door koud water, dan heb ik meteen mijn groenten van de ochtend binnen. Wie gaat hem proberen? En laat je de feta weg als je hem plantaardig wilt, of vervang je die door iets anders? Ik hoor graag jullie varianten. Meer groene inspiratie vind je in mijn stuk over waarom dagelijks juicen zo veel doet.
19
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

thea.195816 dagen geleden

Wat een frisse combinatie, die granaatappel met munt. Ik ga hem dit weekend maken. Kan ik de quinoa vervangen door couscous of wordt het dan te zwaar?

KatjaCallens16 dagen geleden

Zeker, Thea, couscous kan prima. Hij wordt iets zachter van structuur maar even lekker. Parelcouscous geeft een leuk bijtje. Laat je weten hoe hij bevalt?

wendy.197915 dagen geleden

Ik heb hem net gemaakt met wat geroosterde pijnboompitten erdoor, echt een aanrader. En inderdaad die green juice erbij als schepje door water is zo gedaan. Bedankt voor het recept!

rina.195715 dagen geleden

Pijnboompitten, goed idee Wendy. Ik doe er vaak ook wat geraspte citroenschil door voor extra frisheid. Ga jouw versie ook eens proberen.

KatjaCallens15 dagen geleden

Heerlijk met die pijnboompitten, Wendy. Dat geeft net wat extra bite. Fijn dat hij in de smaak valt.