← Terug
Green juice ijsjes voor de warme dagen
Het is bloedheet buiten en ik krijg de vraag of je Turbo Green Juice ook op een verfrissende manier kunt gebruiken als het te warm is voor een gewoon glas. Nou, dit is mijn favoriet van deze zomer: green juice ijsjes. Mijn kleinkinderen zijn er dol op en weten niet eens dat er iets gezonds in zit.
Wat je nodig hebt (voor 6 ijsjes):
- 1 schepje Turbo Green Juice
- 250 ml kokoswater
- 1 rijpe banaan
- het sap van een halve limoen
- een handje verse muntblaadjes
- eventueel 100 gram bevroren mango voor wat extra zoetigheid
Doe alles in de blender en mix tot een glad geheel. Giet het in ijsvormpjes, zet er de stokjes in en laat ze minstens vier uur in de vriezer opstijven. Dat is het al.
Het mooie is dat de green juice op zichzelf al lekker fris smaakt, dus je hoeft er niet veel aan toe te voegen. De banaan zorgt voor een romige structuur en de munt maakt het echt verkoelend.
Ik maak er meestal een dubbele portie van, want ze zijn zo weg. Perfect voor als je in de tuin zit of na het sporten. Als je meer wilt weten over waarom die dagelijkse groene boost zo de moeite waard is, schreef ik daar een tijdje terug een uitgebreid stuk over: 20 redenen om vandaag nog te beginnen met juicen.
Gaan jullie ze maken? Laat het me weten, en tips voor andere smaakcombinaties zijn altijd welkom.
Reageer
Log in om te reageren.
petra.19811 maanden geleden
Wat een leuk idee! Mijn kinderen lusten die green juice normaal niet, maar als ijsje wedden dat het wel lukt. Ga ik dit weekend maken.
monique.19751 maanden geleden
Werkt echt Petra! Bij mijn kleinzoon zijn de groene ijsjes nu favoriet en hij heeft geen idee wat erin zit.
corina.vd1 maanden geleden
Getest en goedgekeurd hier. Ik heb de mango weggelaten en er een paar blauwe bessen bij gedaan, ook heerlijk en een mooie kleur.
KatjaCallens1 maanden geleden
Wat een goede variatie Corina, bessen erbij klinkt heerlijk. Dank voor het delen!
rina.19571 maanden geleden
Kokoswater is echt de sleutel denk ik, dat maakt het zo verfrissend. Ik doe er soms nog een schijfje komkommer bij.