← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door jolanda.w3 dagen geleden

Hoe krijgen jullie genoeg groenten binnen met een druk gezin?

Ik loop hier echt tegenaan en ben benieuwd hoe jullie dit doen. Met drie kinderen en een baan schiet groente er bij mij vaak bij in. 's Avonds lukt het nog wel, maar overdag leef ik op boterhammen en dan is de dag zo voorbij zonder dat ik een stuk fruit of groente heb gezien. Ik heb laatst een groene poeder geprobeerd, gewoon een schepje door een glas water of door mijn smoothie 's ochtends. Niet omdat ik denk dat het echte groente vervangt, maar als vangnet op drukke dagen voelt het toch fijner dan weer niks. Hebben jullie slimme trucjes om meer groente binnen te krijgen zonder dat het uren koken kost? Ik hoor graag jullie tips, ik kan alle inspiratie gebruiken.
6
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

anneke.k3 dagen geleden

Zo herkenbaar Jolanda, met kinderen schiet het er echt bij in. Wat bij mij werkt is soep maken in het weekend en invriezen, dan heb ik doordeweeks zo een portie groente binnen. En rauwkost klaarzetten in bakjes, anders pak ik het niet.

jolanda.w3 dagen geleden

Die soep-hack ga ik dit weekend meteen proberen Anneke, top idee. Invriezen in porties had ik nog niet aan gedacht, terwijl het zo logisch is.

KatjaCallens3 dagen geleden

Goede vraag Jolanda, en je bent echt niet de enige die hiertegen aanloopt. Je oplossing met een groene poeder als vangnet is prima, gewoon een schepje door water of een smoothie op de drukke dagen. Het vervangt verse groente niet, maar het is een fijne extra als het even niet lukt. We hebben er een luchtig artikel over voor wie groente en fruit lastig vindt: vind je groenten en fruit eten ook zo lastig. En de tips van de anderen hier zijn goud waard.

janny.19552 dagen geleden

Ik doe mijn schepje groene poeder 's ochtends door een glas water, samen met mijn ontbijt. Geen wondermiddel maar ik merk wel dat ik op drukke dagen minder ga snaaien. Scheelt mij echt.

jade.19962 dagen geleden

Meal prep op zondag is bij ons de redding. Ik snijd groente voor de hele week en gooi bij het avondeten altijd een handje extra in de pan of wok. Je merkt het bijna niet maar het telt op.