← Terug
Intermittent fasting op je 68e - verstandig?
Ik hoor veel over intermittent fasting en het schijnt goed te zijn voor je gezondheid. Maar is het ook geschikt voor iemand van mijn leeftijd? Ik wil geen spiermassa verliezen.
Reageer
Log in om te reageren.
bert.19521 maanden geleden
Ik doe het al een jaar, ook op mijn 74e! Ik eet tussen 10 en 18 uur. Voel me er goed bij. Maar ik let wel extra op genoeg eiwit binnenkrijgen in dat venster.
KatjaCallens1 maanden geleden
Kees, intermittent fasting kan prima op je leeftijd, maar er zijn een paar aandachtspunten. Bert laat zien dat het goed kan werken. Het belangrijkste is: zorg dat je in je eet-venster genoeg voedingsstoffen en eiwit binnenkrijgt. Op latere leeftijd is spierbehoud cruciaal. Een schepje Collageen in je koffie bij het doorbreken van je vasten is een makkelijke eiwitboost. En overleg het met je huisarts als je medicijnen gebruikt. Meer over gezonde voeding: 9 voedingsmiddelen die niet mogen ontbreken.