← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens23 dagen geleden

Mijn favoriete overnight oats met Turbo Collageen

Zomer of niet, ik blijf gek op overnight oats. Je maakt ze de avond ervoor klaar en de volgende ochtend staat je ontbijt gewoon klaar in de koelkast. Sinds een tijdje roer ik er een schepje Turbo Collageen door en dat past er verrassend goed bij. Dit heb je nodig voor een portie: 50 gram havermout, 150 ml melk of plantaardige drink, 1 schepje Turbo Collageen, 1 eetlepel chiazaad, een handje blauwe bessen en een theelepel honing. Zo maak je het: doe de havermout, de melk, het chiazaad en het schepje Turbo Collageen in een weckpot. Goed roeren tot de collageen helemaal is opgelost, dat is zo gebeurd want het poeder mengt makkelijk. Deksel erop en een nachtje in de koelkast. De volgende ochtend roer je er de bessen en de honing door. Het mooie is dat je zo je collageen en een stevig ontbijt in een keer binnen hebt, zonder er in de ochtend over na te denken. En het houdt me tot de lunch echt verzadigd, geen trek meer om elf uur. Je kunt eindeloos varieren: appel met kaneel in de herfst, framboos in de zomer, of een lepel notenpasta erdoor. Ik heb trouwens ook dit stuk geschreven over hoe je het meeste uit je collageen haalt. Wie gaat het proberen? Ik ben benieuwd naar jullie combinaties.
12
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

nel.195723 dagen geleden

Wat een fijn idee, ik neem mijn collageen nu los door water maar dit klinkt veel lekkerder. Ga ik morgen meteen klaarzetten.

marleen.196722 dagen geleden

Lekker zeg. Ik prak er altijd nog een halve banaan door, dan heb je de honing niet eens nodig.

marijke.195823 dagen geleden

Ik doe al overnight oats maar was nog niet op het idee gekomen om er collageen door te doen. Lost het echt goed op of blijft het klonteren?

KatjaCallens23 dagen geleden

Het lost prima op, Marijke, zeker als je het meteen goed doorroert met de melk voor je het in de koelkast zet. De volgende ochtend proef je er niets meer van.

wendy.197922 dagen geleden

Getest vanochtend, echt een aanrader. Ik had frambozen in de vriezer liggen en die had ik er meteen doorgedaan, top ontbijt.

marijke.195822 dagen geleden

Wendy, frambozen is een goeie, ga ik ook doen. Dank voor de tip.