← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Mijn favoriete zomersalade: watermeloen, feta en munt

Als het buiten zo warm is heb ik weinig zin in zware maaltijden. Deze salade maak ik momenteel bijna wekelijks, want hij is klaar in tien minuten en zit boordevol vocht. Precies wat je lijf nodig heeft op een hete dag. Wat je nodig hebt voor twee personen: een halve watermeloen in blokjes, ongeveer honderdvijftig gram feta verkruimeld, een handvol verse munt grof gesneden, het sap van een halve limoen, een scheutje goede olijfolie en wat zwarte peper. Meer niet. Meng de watermeloen met de munt en de limoen, verkruimel de feta erover en werk af met de olijfolie en peper. De combinatie van zoet, zout en fris is verrassend lekker. Wil je er iets meer body in, gooi er dan wat geroosterde pijnboompitten of een handje rucola bij. Ik drink er graag een glas Turbo Green Juice bij, gewoon een schepje door koud water met wat ijsblokjes. Dat maakt van deze lichte lunch toch een flinke portie groen voor de dag. En eerlijk, na een halve watermeloen voel je je vanzelf al wat frisser. Als je nog meer manieren zoekt om groente en fruit binnen te krijgen zonder dat het een klus wordt, dan is dit een leuke om te lezen: 20 redenen om te beginnen met juicen. Laat maar weten als je de salade probeert.
9
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

riet.19591 maanden geleden

Deze ga ik dit weekend maken, klinkt heerlijk fris. Watermeloen met feta had ik nog nooit samen gegeten. Doe jij er ook weleens komkommer bij of wordt het dan te waterig?

KatjaCallens1 maanden geleden

Komkommer kan zeker @riet.1959, ik snijd hem dan in halve maantjes en laat de pitjes eruit zodat het niet te nat wordt. Een beetje geraspte limoenschil erover is ook een aanrader. Laat maar weten hoe hij bevalt.

marleen.19671 maanden geleden

Ik maak iets soortgelijks maar dan met meloen en serranoham in plaats van feta. Ga die groene juice ernaast zeker eens proberen, ik zoek nog een manier om overdag meer groen binnen te krijgen zonder gedoe.

coby.196129 dagen geleden

Meloen met serranoham is ook zo lekker ja. En dat schepje green juice door je water is inderdaad zo gebeurd, ik zet de bus gewoon klaar op het aanrecht zodat ik het niet vergeet.

roos.197229 dagen geleden

De Turbo Green Juice door koud water met ijs is echt mijn redding in de zomer. Warm vind ik het niks, maar ijskoud drink ik het zo weg. Salade sla ik op voor volgende week.