← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Mijn frisse groene zomersmoothie met komkommer en munt (recept)

Met deze warme dagen heb ik weinig zin in een zwaar ontbijt, dus dan maak ik deze frisse groene smoothie. Hij is licht, koel en houdt me een paar uur op de been. Wat je nodig hebt voor één groot glas: - 1 schepje Turbo Green Juice - een halve komkommer - een handje spinazie - het sap van een halve limoen - een paar blaadjes verse munt - 200 ml koud water of kokoswater - eventueel een paar ijsblokjes Alles kort mixen tot het glad is. De komkommer maakt het waterig-fris, de munt geeft er net dat zomerse randje aan. De Turbo Green Juice is op zichzelf al lekker, dus je hoeft er niks zoets bij te doen. Ik drink dit meestal rond een uur of tien, als de eerste honger komt. Wie maakt er ook graag groene smoothies in de zomer? Deel gerust jullie combinaties, ik ben altijd op zoek naar nieuwe. Meer inspiratie om met juicen te beginnen vind je hier: 20 redenen om vandaag te beginnen met juicen.
0
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

corrie.19631 maanden geleden

Dit ga ik morgen meteen proberen. Even een vraagje: proef je die spinazie er niet doorheen? Mijn man haakt af zodra hij iets groens ziet, dus ik moet het een beetje slim aanpakken.

KatjaCallens1 maanden geleden

De spinazie proef je er echt amper doorheen Corrie, zeker met de limoen en munt erbij overheerst de frisheid. Begin desnoods met een klein handje en bouw op. Bij mijn eigen man werkte precies dezelfde truc, hij heeft nooit iets in de gaten gehad.

tineke.19611 maanden geleden

Lekker zeg. Ik doe er zelf altijd een half avocootje bij, dan wordt hij wat romiger en blijf ik langer vol zitten tot de lunch. De komkommer ga ik zeker toevoegen, daar had ik nog niet aan gedacht voor de frisheid.

corina.19651 maanden geleden

Avocado erbij is inderdaad top voor de romigheid. Ik gooi er soms ook een lepel havermout bij als ik weet dat het een lange ochtend wordt, dan zit ik echt tot de lunch goed. De munt-komkommer versie bewaar ik voor de warme dagen.

nel.19571 maanden geleden

Ik maak bijna elke ochtend zoiets met mijn Turbo Green Juice, alleen dan met wat bevroren mango erbij. Ga deze zomerse versie met munt ook eens draaien, klinkt heerlijk verkoelend met dit weer.