← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Mijn frisse groene zomersmoothie voor warme dagen

Op warme dagen heb ik weinig zin in een zware lunch, en dan maak ik deze frisse groene smoothie. Hij is licht, verkoelend en zit boordevol groen. Wat je nodig hebt voor een groot glas: - een schepje Turbo Green Juice - een halve komkommer - een handvol spinazie - sap van een halve limoen - een paar blaadjes verse munt - 200 ml koud water en wat ijsblokjes Alles even in de blender en klaar. De komkommer en munt maken het lekker verfrissend, en de Green Juice geeft er een mooie volle groene basis aan. De basis is trouwens op zichzelf al lekker, dus je hoeft er niks zoets bij te doen. Ik drink dit vaak rond een uur of drie, precies op het moment dat ik anders naar iets zoets zou grijpen. Scheelt me echt die middagdip. Meer redenen om vaker groen te drinken lees je in dit artikel over juicen. Wie gaat hem proberen?
0
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

carla.b1 maanden geleden

Deze ga ik dit weekend maken. Komkommer en munt klinkt inderdaad heerlijk verfrissend voor deze warme dagen. Ik doe er meestal ook nog een stukje avocado bij voor wat meer vulling, dan heb ik echt een lunch.

inge.19671 maanden geleden

Avocado erbij is een goeie, dat ga ik ook proberen. Ik gooi er zelf soms een halve groene appel bij als ik het net wat zoeter wil, maar de basis is inderdaad prima op zichzelf.

greet.19581 maanden geleden

Gemaakt vanochtend en echt lekker fris. Ik was bang dat de spinazie zou overheersen maar dat viel reuze mee. Die middagdip-tip klopt trouwens, ik grijp rond drie uur altijd naar koek.

KatjaCallens1 maanden geleden

Wat leuk dat je hem meteen hebt gemaakt Greet. En precies, de spinazie proef je nauwelijks door de munt en limoen heen. Als je hem rond drie uur drinkt in plaats van iets zoets, merk je dat vaak al na een paar dagen in je energie.