← Terug
Mijn frisse groene zomersmoothie voor warme dagen
Met deze warme dagen heb ik s ochtends geen zin in iets zwaars, dus dan maak ik deze frisse groene smoothie. Hij is licht, verkoelend en houdt me een paar uur op de been zonder dat futloze gevoel rond een uur of elf.
Wat je nodig hebt voor een groot glas:
- een half komkommer
- een handje spinazie
- het sap van een halve limoen
- een paar blaadjes verse munt
- een schepje Turbo Green Juice
- een glas koud water en wat ijsblokjes
Doe alles samen in de blender en mix tot het lekker glad is. De komkommer en munt maken het extra fris, en het schepje Turbo Green Juice geeft die groene basis van tarwegras, spirulina en chlorella zonder dat je zes soorten groente in huis hoeft te halen.
Ik drink hem het liefst rond een uur of tien als tussendoortje. Op zich is de Turbo Green Juice al lekker op zichzelf door een glas water, maar in deze smoothievorm is het net even wat feestelijker voor de zomer.
Wil je meer weten over waarom ik zo blij ben met dagelijks groen? Ik schreef er hier over: 20 redenen waarom je vandaag nog zou moeten beginnen met juicen.
Laat je weten of je hem hebt geprobeerd? En met welk fruit of welke groente jullie graag wisselen?
Reageer
Log in om te reageren.
lotte.vd1 maanden geleden
Deze ga ik dit weekend maken. Komkommer in een smoothie had ik nog nooit bedacht, klinkt heerlijk fris.
hanneke.19651 maanden geleden
Ik heb hem net gemaakt Lotte, met wat extra ijs. Echt een aanrader op zo'n warme avond.
kim.19881 maanden geleden
Ik doe er soms een stukje groene appel bij voor wat zoetigheid. Werkt de Turbo Green Juice daar goed mee samen?
KatjaCallens1 maanden geleden
Zeker Kim, een halve groene appel erbij is heerlijk en nog steeds fris. Het schepje mengt overal prima doorheen.
ferry.vd1 maanden geleden
Ik drink de Turbo Green Juice meestal gewoon door water op mijn werk, maar voor thuis in het weekend ga ik deze zeker eens blenden.