← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens3 dagen geleden

Mijn frisse zomersmoothie voor warme dagen (met exacte hoeveelheden)

Nu het warmer wordt heb ik 's ochtends minder zin in iets zwaars. Deze smoothie is fris, licht en houdt me een paar uur op de been. Ik deel de exacte hoeveelheden zodat jullie het kunnen namaken. Voor één groot glas: - 1 handvol spinazie (vers of diepvries) - een halve komkommer - 1 groene appel - het sap van een halve limoen - een schepje Turbo Green Juice - 200 ml koud water of kokoswater - een paar blaadjes verse munt Alles in de blender, een halve minuut mixen en klaar. De komkommer maakt het lekker fris en de munt geeft net dat beetje extra. Het schepje Turbo Green Juice gaat er gewoon doorheen, het is al lekker op zichzelf dus je proeft geen poeder-smaak. Ik drink dit het liefst meteen na het opstaan, voor mijn ontbijt. Op hele warme dagen maak ik er een extra glas bij voor in de namiddag. Voor wie nog meer groene inspiratie wil, ik verzamelde een tijd geleden mijn favoriete redenen om met juicen te beginnen: 9 redenen om vandaag te beginnen met juicen. Wat is jullie favoriete zomerse smoothie? Deel gerust jullie recept, ik ben altijd op zoek naar nieuwe combinaties.
19
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

hanneke.19733 dagen geleden

Wat een lekker recept, dit ga ik morgen meteen proberen! Ik gooi er meestal ook nog een stukje gember bij voor de frisheid. Komkommer in een smoothie had ik nog nooit aan gedacht, slim.

ingrid.19762 dagen geleden

Gember erbij is inderdaad een aanrader Hanneke. Ik maak iets soortgelijks met spinazie, appel en een schepje green juice en mijn man drinkt het inmiddels ook mee. Verse munt is bij ons nu vaste prik.

ans.19573 dagen geleden

Ziet er heerlijk uit Katja. Kan ik hier ook een schepje Turbo Collageen doorheen doen, of botst dat qua smaak met de green juice? Ik neem de collageen nu los en zoek een handige manier.

KatjaCallens2 dagen geleden

Zeker Ans, een schepje Turbo Collageen gaat prima door deze smoothie en je proeft het nauwelijks. Zo heb je het in één keer mee, dat is lekker makkelijk. Ik doe dat zelf op drukke ochtenden ook.