← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens6 dagen geleden

Mijn groene zomersmoothie (met exacte verhoudingen)

De zon is er eindelijk en dan heb ik 's ochtends geen zin in iets zwaars. Deze groene smoothie maak ik nu bijna elke dag, hij is fris en houdt me een paar uur op de been. Ik deel de exacte verhoudingen, want dat scheelt jullie het uitzoeken. Voor 1 groot of 2 kleine glazen: - 1 grote handvol spinazie (ongeveer 40 gram) - een halve komkommer - 1 groene appel, zonder klokhuis - sap van een halve limoen - 1 schepje Turbo Green Juice - 200 ml koud water of kokoswater - een paar blaadjes munt en wat ijsblokjes Doe alles in de blender, ongeveer een minuut tot het mooi glad is. De Turbo Green Juice is op zichzelf al lekker, dus je hoeft er niets bij om de smaak goed te krijgen. In de smoothie geeft hij gewoon een extra groene boost en een mooie kleur. Tip: snijd je appel en komkommer de avond ervoor en bewaar ze in een bakje in de koelkast. Dan staat je smoothie 's ochtends in twee minuten klaar. Meer redenen om met groene sappen te beginnen zette ik hier op een rij: 9 redenen om te juicen. Wie gaat hem deze week proberen? Laat me weten wat je ervan vindt.
0
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

sonja.19726 dagen geleden

Oeh die ga ik morgen meteen maken. Vraagje: kan ik de spinazie vervangen door boerenkool of wordt dat te bitter voor de ochtend?

KatjaCallens6 dagen geleden

Kan zeker Sonja, maar boerenkool is steviger van smaak. Begin met een klein handje en eventueel een extra stukje appel erbij, dan blijft het fris. Spinazie is wat milder als je net begint.

fleur.vd5 dagen geleden

Gemaakt vanochtend, echt lekker fris met die limoen en munt erbij. Mijn dochter van 9 dronk het zelfs mee, en die is normaal heel kritisch op iets groens.

miriam.19643 dagen geleden

Mooi dat je de hoeveelheden erbij zet, daar heb ik zo'n hekel aan dat ergens snufje dit en beetje dat staat. Ga hem dit weekend proberen.