← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens20 dagen geleden

Snel recept: frisse edamame-avocado dip met rauwe groenten

Voor de zaterdagavond maak ik de laatste tijd vaak deze groene dip. Klaar in tien minuten, zit vol vezels en eiwit, en hij is heerlijk fris bij een borrel of gewoon als tussendoortje met wat rauwe groenten. Wat je nodig hebt: 200 gram gekookte edamameboontjes (uit de diepvries, even ontdooien) 1 rijpe avocado sap van 1 limoen 1 handje verse munt en peterselie 2 eetlepels olijfolie 1 klein teentje knoflook snufje zout en peper Doe alles in een keukenmachine en pulseer tot een grove of gladde dip, net hoe je hem lekker vindt. Te dik? Scheutje water erbij. Ik serveer hem met reepjes komkommer, wortel, paprika en radijs. Mijn kleindochter dipt er zelfs haar stukjes appel in, en ik laat haar lekker. Wil je meer groen op je bord zonder dat het een klus wordt? Ik schreef eerder over voedingsmiddelen die niet mogen ontbreken. Wie gaat hem maken dit weekend?
9
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

roos.197220 dagen geleden

Dit ga ik dit weekend maken. Kan ik de edamame ook vervangen door tuinbonen? Die heb ik nog liggen.

KatjaCallens20 dagen geleden

Zeker Roos, met tuinbonen of doperwtjes werkt het net zo goed. Iets grover van smaak, maar minstens zo lekker. Laat je weten hoe hij bevalt?

wilma.195819 dagen geleden

Gisteren gemaakt en het hele gezin vond hem heerlijk. Ik heb er nog wat geraspte citroenschil door gedaan voor extra frisheid, echt een aanrader.

carla.196819 dagen geleden

Die citroenschil ga ik ook proberen Wilma. En ik neem de dip morgen mee in een bakje voor op het werk, veel lekkerder dan weer een boterham.