← Terug
Recept: frisse groene gazpacho voor warme dagen
Op hete dagen heb ik weinig zin in een zware lunch, maar ik wil wel iets met een hoop groente erin. Deze koude groene gazpacho maak ik dan in vijf minuten en hij houdt zich prima een dag in de koelkast.
Wat je nodig hebt voor twee kommen: 1 komkommer, 1 groene paprika, 1 kleine avocado, een handvol verse spinazie, het sap van een halve limoen, een klein teentje knoflook, 200 ml koud water, zout en peper.
Doe alles samen in de blender en draai tot het mooi glad is. Proef even en voeg naar smaak nog wat limoen of zout toe. Wil je hem extra fris, gooi er dan een paar blaadjes munt bij.
Ik roer er zelf ook een schepje Turbo Green Juice doorheen. Het poeder mengt zo weg in de blender en geeft de soep net dat beetje extra groen. Op zich is de gazpacho al lekker vol van smaak, dus dat is puur voor mezelf.
Serveer koud met een scheutje olijfolie en wat zwarte peper erover. Wil je meer redenen om vaker groen te gaan, dan heb ik ze hier op een rij gezet. Wie gaat hem proberen?
Reageer
Log in om te reageren.
carla.19681 maanden geleden
Vanmiddag meteen gemaakt, wat een heerlijk fris bakje op zo een warme dag. De limoen maakt het echt af. Bedankt voor het recept!
froukje.19631 maanden geleden
De avocado maakt hem lekker romig he. Ik heb er ook een klein beetje komkommerschil in gelaten voor de kleur, werkte verrassend goed.
dineke.19701 maanden geleden
Ziet er lekker uit. Kun je deze gazpacho ook invriezen, of kun je hem beter vers maken?
KatjaCallens1 maanden geleden
Vers is echt het lekkerst Dineke, na het invriezen wordt de structuur een beetje waterig. Een dag in de koelkast kan prima. Wil je meer groene inspiratie, ik heb hier nog een paar redenen om vaker te juicen.