← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens5 dagen geleden

Recept: mijn frisse groene zomersmoothie (met een schepje Green Juice)

De zomer is begonnen en ik drink 's ochtends graag iets fris en lichts. Deze groene smoothie maak ik nu bijna elke dag, hij geeft me energie zonder dat ik me zwaar voel. Voor 1 grote smoothie: - 1 handvol verse spinazie - 1/2 komkommer - 1/2 groene appel - sap van 1/2 limoen - een klein stukje gember - 200 ml kokoswater - een schepje Turbo Green Juice door het geheel Alles in de blender, een minuutje laten draaien en klaar. De Turbo Green Juice is op zichzelf al lekker, maar in deze smoothie wordt het extra fris door de limoen en de komkommer. Ik drink 'm het liefst meteen na het opstaan, een half uur voor mijn ontbijt. Sinds ik dit doe heb ik veel minder behoefte aan koffie in de ochtend. Meer inspiratie voor groene sappen en smoothies vind je hier: gezonder leven en afvallen met juice recepten. Wie gaat 'm proberen? Laat me weten hoe je hem vond, en deel gerust je eigen variatie.
19
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

fatima.19825 dagen geleden

Dit ziet er heerlijk uit, ga ik morgenochtend meteen maken! Kokoswater had ik nog niet geprobeerd in een smoothie, klinkt lekker fris.

monique.19754 dagen geleden

Lekker recept! Ik doe er zelf altijd een halve avocado bij voor de romigheid, dan blijf ik ook langer vol zitten tot de lunch. Misschien een ideetje voor wie het wat voller wil.

KatjaCallens4 dagen geleden

Goede tip Monique, avocado maakt 'm inderdaad smeuïger en je blijft er langer verzadigd van. Ik doe er soms een lepel lijnzaad bij voor de vezels. Leuk om te zien hoe iedereen er een eigen draai aan geeft!

liesbeth.19743 dagen geleden

Hoe groot is dat stukje gember ongeveer? Ik ben altijd bang dat ik er te veel in doe en dat het te scherp wordt.

KatjaCallens3 dagen geleden

Ik neem ongeveer een stukje ter grootte van je duimnagel, Liesbeth. Begin gerust klein, je kunt altijd de volgende keer wat meer nemen. Vers is wel pittiger dan gedroogd, dus rustig opbouwen.