← Terug
Snelle groene frittata met spinazie en erwtjes (klaar in 15 minuten)
Een van mijn favoriete manieren om er in een keer flink wat groen doorheen te krijgen is een frittata. Je hebt er bijna niks voor nodig en je kunt hem warm of koud eten. Ik maak hem vaak op zondag en eet de rest doordeweeks bij de lunch.
Wat je nodig hebt voor twee personen: 6 eieren, twee grote handen verse spinazie (ongeveer 100 gram), een half kopje diepvrieserwtjes, een lente-ui, een handvol verse peterselie, en wat peper en zout. Een beetje geraspte kaas erover mag, maar hoeft niet.
Verwarm de oven voor op 180 graden. Fruit de lente-ui kort in een pan die de oven in mag. Voeg de spinazie toe tot die geslonken is, dan de erwtjes erbij. Klop de eieren los met de peterselie, peper en zout, en giet dit over de groente. Laat het op het vuur een minuut aanzetten en zet de pan dan tien minuten in de oven tot de bovenkant net gestold is.
Ik drink er graag mijn Turbo Green Juice bij, een schepje door een glas koud water. Zo heb je met een ontbijt of lunch al een mooie hoeveelheid groente binnen zonder dat je er veel moeite voor hoeft te doen. Als je meer van dit soort inspiratie wilt, dan vind je in dit artikel nog negen voedingsmiddelen die wat mij betreft in geen enkele keuken mogen ontbreken.
Wie gaat hem maken? Laat me weten hoe jouw variant eruitziet, ik ben altijd op zoek naar nieuwe toevoegingen.
Reageer
Log in om te reageren.
carla.196821 dagen geleden
Deze ga ik dit weekend maken, klinkt heerlijk en snel. Ik gooi er misschien wat gerookte zalm bij voor de omega 3.
rina.195720 dagen geleden
Zalm erbij klinkt goed Carla. Ik doe er vaak wat feta doorheen, dat is ook een aanrader.
marjan.197221 dagen geleden
Lekker zeg. Ik heb geen oven-bestendige pan, kan ik hem ook gewoon als omelet in de koekenpan afbakken?
KatjaCallens21 dagen geleden
Zeker Marjan, gewoon in de koekenpan met een deksel erop op laag vuur werkt prima. Even wat langer laten staan tot de bovenkant net gestold is en klaar.
roos.197220 dagen geleden
Vanmorgen gemaakt, mijn kinderen aten het zowaar op. Met de green juice erbij een top ontbijt.