← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door ko.19591 maanden geleden

Voeding bij gewrichtsslijtage

Mijn arts zei dat ik meer omega-3 en minder suiker moet eten voor mijn gewrichten. Welke voeding is het beste bij gewrichtsslijtage?
2
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 maanden geleden

Hoi Ko, je arts heeft gelijk! Vette vis (zalm, makreel, haring) 2-3x per week is top voor omega-3. Vermijd suiker en bewerkt voedsel want die verergeren ontstekingen. Daarnaast is een schepje Collageen goed voor je kraakbeen en Krill Olie een handige bron van omega-3. Lees ook: 7 beste ontstekingsremmende voedingsmiddelen.

geert.19561 maanden geleden

Ik eet veel vis uit eigen vijver. Forel is ook goed toch? En die suiker minderen valt niet mee maar ik doe mijn best.

ko.19591 maanden geleden

Forel is ook prima Geert! En die suiker, ja dat is lastig. Stap voor stap.