← Terug
Voeding bij gewrichtsslijtage
Mijn arts zei dat ik meer omega-3 en minder suiker moet eten voor mijn gewrichten. Welke voeding is het beste bij gewrichtsslijtage?
Reageer
Log in om te reageren.
KatjaCallens1 maanden geleden
Hoi Ko, je arts heeft gelijk! Vette vis (zalm, makreel, haring) 2-3x per week is top voor omega-3. Vermijd suiker en bewerkt voedsel want die verergeren ontstekingen. Daarnaast is een schepje Collageen goed voor je kraakbeen en Krill Olie een handige bron van omega-3. Lees ook: 7 beste ontstekingsremmende voedingsmiddelen.
geert.19561 maanden geleden
Ik eet veel vis uit eigen vijver. Forel is ook goed toch? En die suiker minderen valt niet mee maar ik doe mijn best.
ko.19591 maanden geleden
Forel is ook prima Geert! En die suiker, ja dat is lastig. Stap voor stap.