← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door simon.b1 maanden geleden

Voeding bij hoge bloeddruk — een arts-perspectief

Als gepensioneerd huisarts wil ik graag delen wat ik mijn patiënten altijd adviseerde bij hoge bloeddruk:\n\n- Minder zout (max 6 gram per dag)\n- Meer kalium (bananen, aardappels, spinazie)\n- Vette vis 2x per week of omega-3 supplement\n- Magnesium-rijke voeding (noten, donkere chocolade, volkoren)\n- Kurkuma als ontstekingsremmer (ontsteking speelt een rol bij vaatproblemen)\n\nGoede voeding vervangt geen medicijnen, maar ondersteunt ze wel. Ik neem zelf Turbo Kurkuma en Krill Olie naast mijn medicatie, in overleg met mijn eigen huisarts.
7
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

hennie.19501 maanden geleden

Fijn om dit van een arts te horen! Ik neem ook kurkuma en krill olie naast mijn hartmedicatie, in overleg met mijn cardioloog. Het kan prima samen als je het afstemt.

KatjaCallens1 maanden geleden

Heel waardevol perspectief Simon! Het is precies wat wij ook altijd benadrukken: supplementen zijn een aanvulling op goede voeding en medicatie, geen vervanging. Je advies over kalium, omega-3 en magnesium-rijke voeding is spot on. En mooi dat je zelf het goede voorbeeld geeft. Meer over kurkuma en hartgezondheid.

simon.b1 maanden geleden

Precies Hennie, in overleg met je arts kan het prima. Dat is altijd mijn boodschap aan patiënten geweest.