← Terug
De wetenschap achter kurkuma — kort samengevat
Als gepensioneerd scheikundeleraar vind ik het leuk om de wetenschap achter supplementen te begrijpen. Hier mijn korte samenvatting over kurkuma:\n\nCurcumine (het actieve stof in kurkuma) remt COX-2 enzymen, vergelijkbaar met hoe ibuprofen werkt maar dan natuurlijk. Het probleem is de biobeschikbaarheid: gewone kurkuma wordt slecht opgenomen.\n\nDe oplossing: piperine (uit zwarte peper) verhoogt de opname tot 20x. Daarom werkt Turbo Kurkuma beter dan een goedkoop kurkuma supplement.\n\nIemand die meer wil weten over de wetenschap achter supplementen?
Reageer
Log in om te reageren.
marco.vd1 maanden geleden
Mooi uitgelegd! Als personal trainer merk ik het verschil in de praktijk. Goedkope kurkuma deed bij mij niks, Turbo Kurkuma met BioPerine wel. Nu snap ik waarom.
KatjaCallens1 maanden geleden
Geweldig uitgelegd Lou! Precies de reden waarom we BioPerine en fenegriek aan onze formule hebben toegevoegd. De biobeschikbaarheid is het verschil tussen een supplement dat werkt en eentje dat je lichaam gewoon weer uitplast. Meer wetenschappelijke achtergrond.
lou.b1 maanden geleden
Precies Marco, in de praktijk merk je het verschil. De wetenschap verklaart waarom. Mooi als die twee samenkomen.