← Terug
Gezonde VoedingGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Zomers recept: kurkuma tonic met kokoswater, gember en honing

Bij dit warme weer heb ik geen zin in warme golden milk, maar mijn dagelijkse kurkuma wil ik niet missen. Dus maak ik deze verfrissende tonic. Hij staat in vijf minuten op tafel en de kids vinden hem ook lekker. Wat heb je nodig voor 2 glazen: - 400 ml koud kokoswater - 1 theelepel kurkumapoeder (of een stukje verse kurkuma, geraspt) - 1 cm verse gember, geraspt - 1 eetlepel honing - sap van een halve citroen - snufje zwarte peper (niet vergeten, dit helpt de opname!) - ijsblokjes Alles in een shaker of een pot met deksel, goed schudden, uitschenken over ijs. Klaar. Het volledige recept met wat achtergrond over waarom die zwarte peper zo slim is, vind je hier. Eerlijk is eerlijk: voor de dagelijkse dosis curcumine blijf ik zelf op mijn Turbo Kurkuma vertrouwen, twee per dag bij het ontbijt. Deze tonic is voor mij de lekkere extra, geen vervanging. Wie maakt hem dit weekend? Laat even weten wat je ervan vond!
18
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

marjo.19741 maanden geleden

Vanavond meteen gemaakt, heerlijk fris! Mijn dochter van 14 vroeg of er nog een glas was, dat zegt genoeg. Kan je hem ook met bruiswater maken in plaats van kokoswater?

KatjaCallens1 maanden geleden

Wat leuk om te horen! Bruiswater kan zeker, dan wordt het meer een spritzer. Doe er dan wel een extra lepeltje honing bij, kokoswater brengt van zichzelf wat zoetigheid mee die je anders mist.

diana.19661 maanden geleden

Ik maak hem met verse kurkuma uit de toko, echt een aanrader qua smaak. Wel een tip: draag handschoenen bij het raspen of je loopt een week met gele vingers. Spreek ik uit ervaring.

petra.19711 maanden geleden

Klinkt lekker! Zou je hier ook een schepje Turbo Green Juice doorheen kunnen doen, of wordt dat te veel van het goede?

KatjaCallens1 maanden geleden

Kan hoor Petra, al vind ik zelf dat de smaken dan wat botsen. Gember en citroen tegenover dat groene karakter. Ik houd ze liever apart: mijn green juice in de ochtend, deze tonic in de middag. Maar proberen kan geen kwaad, laat weten wat je ervan vindt!