← Terug
Huid & SchoonheidGeplaatst door trees.195816 dagen geleden

3 maanden collageen, mijn eerlijke ervaring

Ik ben 68 en sceptisch van aard, dus toen mijn dochter aankwam met collageen dacht ik vooral: weer zo'n hype. Maar ik heb het toch geprobeerd en wil na drie maanden eerlijk delen hoe het ging. Ik neem elke ochtend een schepje Turbo Collageen door mijn glas water, soms door een smoothie. Het smaakt nergens naar, dus dat went meteen. De eerste maand zag ik niks, om heel eerlijk te zijn. Ik was bijna gestopt. Maar rond week zes begon mijn schoondochter te vragen of ik iets aan mijn huid had gedaan. Mijn handen en mijn gezicht voelen wat steviger en minder droog. Of het toeval is durf ik niet hard te maken, maar ik eet en drink verder niet anders dan anders. Waar ik zelf het meest blij mee ben: mijn nagels braken vroeger constant af en dat is nu duidelijk minder. Mijn haar lijkt ook wat voller. Het is geen toverstokje en het kostte geduld, maar ik ga voorlopig door. Voor wie meer wil lezen over collageen voor vrouwen ouder dan 35: waarom collageen zo belangrijk is voor vrouwen 35+.
8
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

monique.197016 dagen geleden

Dat van die nagels herken ik zo. De mijne braken ook constant en sinds de Turbo Collageen, elke ochtend een schepje door mijn smoothie, is dat echt beter. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

trees.195814 dagen geleden

Fijn om te horen Monique, dan ben ik blij dat ik niet gek ben. Die vitamine C tip van Katja ga ik ook meteen toepassen, ik neem mijn schepje toch al bij het ontbijt.

KatjaCallens15 dagen geleden

Wat een eerlijk verhaal Trees, daar houd ik van. Drie maanden is precies de termijn waarop veel mensen het verschil pas echt zien, want je huid en nagels vernieuwen langzaam. Tip: neem je collageen samen met iets met vitamine C, bijvoorbeeld een sinaasappel of wat rode paprika, want dat helpt je lichaam het beter benutten. Hier staat het mooi uitgelegd: het verband tussen vitamine C en collageen.