← Terug
Acne op je 30e — collageen als oplossing?
Ik dacht dat acne iets was van je puberteit, maar op mijn 32e heb ik nog steeds uitbraken. Vooral rond mijn kin en kaak.\n\nIk las dat collageen kan helpen bij huidproblemen. Maar helpt het ook bij acne? Of is het meer voor rimpels en droogheid? Ik wil mijn huid graag van binnenuit aanpakken.
Reageer
Log in om te reageren.
annemarie.19711 maanden geleden
Ik had ook last van hormonale acne rond mijn kin. Collageen hielp een beetje maar probiotica maakte het echte verschil voor mij. Je huid is een spiegel van je darmen.
KatjaCallens1 maanden geleden
Goede vraag Daphne! Acne op latere leeftijd is vaak hormonaal gerelateerd. Collageen kan helpen bij de algehele huidgezondheid en het herstelvermogen van je huid, maar het pakt de oorzaak van acne niet direct aan. Annemarie heeft een goed punt: probiotica kan helpen via de darm-huid-as. Een gezonde darmflora beïnvloedt je huid positief. De combinatie van collageen en probiotica is het proberen waard. Meer over collageen en huidproblemen.
daphne.19931 maanden geleden
Darm-huid-as, dat is interessant! Ga probiotica erbij nemen. Bedankt Annemarie en Katja!