← Terug
Acne op volwassen leeftijd — frustrerend
Ik ben 30 en heb nog steeds last van acne. Niet zoveel als als tiener maar genoeg om me er onzeker over te voelen. De huisarts zegt dat het hormonaal is. Heeft iemand tips vanuit voeding of supplementen die kunnen helpen?
Reageer
Log in om te reageren.
fleur.19931 maanden geleden
Ik had dit ook! Wat bij mij hielp was minder zuivel en meer water drinken. En ik neem nu een schepje collageen per dag, mijn huid is rustiger geworden. Het is niet helemaal weg maar wel een stuk beter.
sanne.19961 maanden geleden
Minder zuivel is bij mij ook het antwoord geweest. En meer water inderdaad. Het is zo simpel maar je merkt echt verschil.
KatjaCallens1 maanden geleden
Vervelend Sanne, maar je bent zeker niet de enige. Hormonale acne op volwassen leeftijd komt heel veel voor. Voeding speelt zeker een rol. Probiotica kan ook helpen via de darm-huid-as: een gezonde darmflora heeft invloed op je huid. Lees meer over collageen en huidaandoeningen