← Terug
Collageen en zon — moet ik meer nemen in de zomer?
Nu het zomer wordt en ik meer in de zon ben, vroeg ik me af of ik mijn collageen moet aanpassen. Ik neem nu elke dag een schepje Turbo Collageen door mijn smoothie.\n\nIk las ergens dat UV-straling collageen in je huid afbreekt. Betekent dat dat ik in de zomer meer zou moeten nemen? Of maakt dat niet uit zolang ik sunscreen gebruik?\n\nBen benieuwd wat jullie doen in de zomer qua huidverzorging en collageen.
Reageer
Log in om te reageren.
renske.vd1 maanden geleden
Goede vraag! Ik gebruik in de zomer gewoon hetzelfde schepje maar smeer me ook altijd goed in. Denk dat de combinatie het belangrijkst is.
KatjaCallens1 maanden geleden
Leuke vraag Tineke! UV-straling breekt inderdaad collageen af in de huid, dus goede zonnebescherming is echt belangrijk. Je hoeft niet per se meer collageen te nemen, maar zorg dat je het dagelijks blijft gebruiken. De combinatie collageen + vitamine C + sunscreen is eigenlijk ideaal voor de zomer. Meer over zon en collageen.