← Terug
Collageen na vier maanden: mijn haar en nagels, 54 jaar
Ik was echt een twijfelaar. Al dat gepraat over collageen, ik dacht altijd, dat is toch marketing. Maar mijn nagels braken telkens af en mijn haar voelde dof, en op mijn 54e wilde ik gewoon eens iets proberen.
Ik gebruik nu ruim vier maanden de Turbo Collageen, elke ochtend een schepje door mijn glas water. Soms roer ik het door een smoothie, maar meestal gewoon door water want dat gaat het snelst. Het lost prima op en ik proef het nauwelijks.
Het eerste wat ik merkte waren mijn nagels. Die zijn na een week of zes echt steviger geworden, ze splijten veel minder. Mijn haar voelt voller aan, al kan dat ook inbeelding zijn, dat geef ik eerlijk toe. Mijn huid, tja, ik denk dat die iets steviger aanvoelt maar daar durf ik geen harde claim over te doen.
Wat ik fijn vind is dat het een klein moment in mijn ochtend is geworden, samen met mijn koffie. Ik ben benieuwd of anderen ook eerst hun nagels zagen veranderen, of juist iets anders?
Reageer
Log in om te reageren.
dineke.19701 maanden geleden
Bij mij waren het ook eerst de nagels die veranderden, na een week of zes. Mijn haar kwam later. Leuk om te lezen dat jij dezelfde volgorde had, dan is het toch niet alleen inbeelding.
KatjaCallens1 maanden geleden
Die volgorde hoor ik vaker, eerst de nagels en dan pas de rest. Logisch ook, nagels groeien sneller zichtbaar dan dat je huid verandert. Fijn dat je doorzette Ria. Voor wie meer wil weten over wat collageen doet: de voordelen op een rij.
froukje.19631 maanden geleden
Ik roer mijn schepje ook gewoon door water in de ochtend, makkelijkst. Soms door mijn yoghurt met fruit, ook lekker. Fijn dat je eerlijk bent over de huid, dat maakt je verhaal juist geloofwaardig.