← Terug
Collageen voor gewrichtspijn: mannen mogen ook
Hoi allemaal,
Ik weet dat ik als man misschien een beetje een buitenbeentje ben hier, maar mijn vrouw is al langer lid van deze community en zij overtuigde me om ook eens te posten.
Ik ben 60 en heb al een tijdje last van stijve gewrichten, vooral in mijn handen en knieen. Artrose, zei de dokter. Mijn vrouw neemt Turbo Collageen voor haar huid (een schepje door haar ochtendsmoothie) en zij zei: "Collageen is niet alleen voor je huid, het is ook goed voor je gewrichten."
Dus ik ben ook begonnen. Elke ochtend een schepje door een glas water. Eerlijk is eerlijk, het smaakt best OK. Na zo'n 8 weken merk ik dat mijn handen 's ochtends minder stijf zijn. Niet weg, maar het duurt korter voor ik ze goed kan bewegen.
Ik weet dat dit geen wetenschappelijk bewijs is, maar voor mij werkt het en dat is wat telt. En mannen: schaam je niet om collageen te gebruiken, het is niet alleen een vrouwending.
Reageer
Log in om te reageren.
KatjaCallens29 dagen geleden
Rob, wat fijn dat je dit deelt! En helemaal gelijk, collageen is zeker niet alleen voor vrouwen. Het is een bouwstof die je lichaam nodig heeft voor gewrichten, pezen, botten en inderdaad ook huid. Bij artrose kan extra collageen je lichaam helpen bij het onderhoud van het kraakbeen. In dit artikel lees je meer over collageen en gewrichten. Groetjes aan je vrouw!
gerard.196428 dagen geleden
Goed dat je dit post Rob. Ik ben ook 62 en neem zelf geen collageen maar nu je dit zegt ga ik er eens naar kijken. Die stijfheid in de ochtend ken ik maar al te goed.