← Terug
Huid & SchoonheidGeplaatst door sofie.19721 dagen geleden

Mijn huid voelt de laatste tijd dof en droog, tips?

De laatste maanden merk ik dat mijn huid doffer en droger is dan ik gewend ben. Vooral mijn wangen trekken en 's ochtends zie ik er vermoeid uit terwijl ik best goed geslapen heb. Ik ben begin vijftig, dus ik weet dat er van alles verandert, maar toch baalde ik ervan. Ik smeer trouw en drink water, maar ik vroeg me af of het ook van binnenuit komt. Sommigen zeggen dat collageen kan helpen voor de huid, anderen zweren bij meer gezonde vetten in de voeding. Wat werkt bij jullie echt en wat is vooral marketing? Ik hoor graag jullie eerlijke ervaringen.
5
💬 2 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

linda.19831 dagen geleden

Herkenbaar dat doffe en droge gevoel, vooral als de seizoenen wisselen. Ik ben collageen gaan gebruiken, een schepje door mijn ochtendsmoothie, en na een paar maanden voelt mijn huid wat steviger. Geen mirakel, maar wel fijn. En veel water blijven drinken natuurlijk.

KatjaCallens1 dagen geleden

Goede vraag Sofie, en je zit op het juiste spoor dat huid ook van binnenuit komt. Naast goed smeren en voldoende water kan collageen bijdragen aan de stevigheid en elasticiteit van je huid. Het is een poeder, dus een schepje door je koffie, thee of een smoothie werkt prima. Gezonde vetten uit bijvoorbeeld vette vis, noten en avocado helpen je huid ook. We hebben er een mooi artikel over: collageen voor een mooie huid. Geef het wel even de tijd, de huid vernieuwt langzaam.