← Terug
Huid & SchoonheidGeplaatst door lenneke.196928 dagen geleden

Mijn nagels breken niet meer, drie maanden collageen verder

Ik ben 57 en heb altijd zwakke nagels gehad die bij het minste braken of splijtten. Mijn huid voelde de laatste jaren ook droger en doffer, vooral op mijn handen. Ik dacht altijd, dat hoort er nou eenmaal bij als je ouder wordt. In april ben ik begonnen met de Turbo Collageen. Ik doe elke ochtend een schepje door mijn glas water, soms door een smoothie als ik die toch maak. Simpel, en het lost prima op zonder klontjes. De eerste maand zag ik nog niet veel, om eerlijk te zijn. Maar ergens in de tweede maand merkte ik dat mijn nagels langer werden zonder af te breken. En mijn dochter zei laatst dat mijn huid er frisser uitzag, wat ik zelf ook begon te zien rond mijn handen. Nu drie maanden verder ben ik echt om. Ik ga er zeker mee door. Ik vond het fijn om ergens te lezen dat het even kan duren voordat je iets ziet, dan houd je het makkelijker vol. Voor wie twijfelt, geef het echt een paar weken de tijd.
0
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens28 dagen geleden

Wat een fijn bericht Lenneke, en gefeliciteerd met je resultaat. Je zegt iets belangrijks, namelijk dat de eerste maand nog weinig zichtbaar was. Collageen heeft echt tijd nodig omdat je huid en nagels zich langzaam vernieuwen. Voor wie zich afvraagt hoe lang dat duurt, ik legde het hier uit: hoe lang duurt het voordat je resultaat ziet.

miriam.196428 dagen geleden

Zo herkenbaar dat van die brekende nagels. Ik neem nu vier maanden een schepje collageen door mijn ochtendsmoothie en naast mijn nagels merk ik vooral verschil aan mijn haar, dat voelt voller aan. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

lenneke.196928 dagen geleden

Dat van je haar hoor ik vaker Miriam, en nu je het zegt, mijn kapster zei laatst ook dat mijn haar er steviger uitzag. Had ik zelf nog niet eens zo bewust gemerkt. Leuk dat we hetzelfde ervaren.

corry.196627 dagen geleden

Ik twijfel al een tijdje of ik hieraan zal beginnen. Even een praktische vraag, proef je het collageen erg in je water? Ik ben nogal gevoelig voor rare smaakjes.

lenneke.196927 dagen geleden

In gewoon water proef ik er eerlijk gezegd bijna niks van Corry, het is vrij neutraal. Door een smoothie merk je het al helemaal niet. Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens een paar weken en geef het de tijd.