← Terug
Huid & SchoonheidGeplaatst door truus.196117 dagen geleden

Turbo Collageen: na tien weken merk ik het vooral aan mijn drogere huid

Ik ben 60 en heb altijd een vrij droge huid gehad, vooral op mijn onderbenen en handen. In het voorjaar ben ik begonnen met Turbo Collageen, een schepje door mijn ochtendsmoothie, en ik wil even delen wat ik gemerkt heb. De eerste weken zag ik eerlijk gezegd niks bijzonders. Ik was al bijna vergeten waarom ik eraan begonnen was. Maar ergens rond week acht viel het me op dat mijn huid minder snel trok na het douchen en dat de droge plekjes op mijn handen minder werden. Ik weet dat het lastig te bewijzen is, misschien speelt het weer ook mee. Maar ik smeer minder vaak bij dan voorheen, en dat is voor mij het bewijs dat het iets doet. Ik meng het schepje gewoon door wat kwark of een smoothie, dan proef ik er niks van. Herkent iemand dit? En hebben jullie collageen ook voor je huid of juist meer voor gewrichten en nagels? Ik ben benieuwd of ik het straks in de winter nog duidelijker ga merken.
8
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

corina.196517 dagen geleden

Fijn om te lezen, Truus. Ik neem Turbo Collageen nu een maand of vier, ook een schepje door mijn smoothie, en bij mij zijn het vooral mijn nagels die sterker zijn geworden. De huid merk ik minder, dus interessant dat dat bij jou juist het duidelijkst is.

truus.196116 dagen geleden

Grappig Corina, mijn nagels zijn juist niet veranderd, of ik let er niet goed op. Neem jij het al jaren of ben je net als ik dit voorjaar begonnen?

KatjaCallens16 dagen geleden

Dank voor het delen, Truus. Dat je huid minder snel trekt na het douchen is een mooi teken. Collageen heeft even tijd nodig, dus dat je het rond week acht merkt klopt precies met wat veel leden ervaren. Ik schreef hier hoe je het meeste uit je collageen haalt.

wilma.195816 dagen geleden

Die tip over vitamine C erbij las ik in jouw artikel, Katja. Sinds ik er een stukje kiwi of wat sinaasappel bij neem lijkt het beter te werken. Aanrader voor wie het leest.

nel.195715 dagen geleden

Ik gebruik collageen vooral voor mijn knieen bij het traplopen, maar de bonus is inderdaad een zachtere huid. Het schepje door de ochtendkoffie proef ik niet eens. Toch fijn dat het meer doet dan ik dacht.