Turbo Collageen voor mijn knieen, niet voor mijn huid
De meeste verhalen over collageen gaan over de huid en nagels, maar ik ben er om een andere reden aan begonnen: mijn knieen. Ik ben 60 en merk vooral bij traplopen en na het tuinieren dat mijn gewrichten stijf en gevoelig zijn.
Ik gebruik nu ongeveer tien weken elke ochtend een schepje Turbo Collageen door mijn kwark. Wat ik moet zeggen: mijn huid is als bonus wel wat egaler geworden, dat had ik niet verwacht. Maar waar het mij om ging, de knieen, gaat ook langzaam de goede kant op.
Traplopen voelt soepeler en na een ochtend wieden zit ik niet meer zo vast als eerst. Het is geen wonder en het ging geleidelijk, dus ik kan het niet op een dag aanwijzen. Maar als ik terugkijk naar hoe het twee maanden geleden was, is er echt verschil.
Gebruikt iemand anders het ook voor de gewrichten in plaats van de huid? Ik hoor graag of jullie dat herkennen.
Interessant, ik gebruik collageen voor mijn huid maar heb ook stijve knieen. Goed om te horen dat het daar ook bij kan helpen. Hoeveel weken duurde het bij jou voor je iets voelde?
Fijn dat je dit deelt, Elske. Collageen wordt vaak alleen met de huid geassocieerd, maar het zit ook volop in je kraakbeen en gewrichten. Ik schreef er dit artikel over voor wie er meer over wil weten.
Herkenbaar met dat tuinieren. Ik merk na een middag in de tuin ook dat mijn gewrichten protesteren, ik ga de collageen eens voor dat doel proberen in plaats van alleen mijn huid.