Al maanden slecht slapen, ik zie er soms tegenop om naar bed te gaan
Reageer
Log in om te reageren.
Wat mij hielp: elke dag op dezelfde tijd opstaan, ook in het weekend en ook na een slechte nacht. In het begin zwaar, maar na een paar weken ging mijn ritme zich herstellen. En overdag niet meer op de bank wegdommelen.
Goede tip Joke. En bij mij hielp magnesium in de avond echt om rustiger te worden voor het slapen. Niet dat ik meteen als een roos sliep, maar het malen werd minder.
Ik voel met je mee, ik heb precies dezelfde periode gehad en het is echt slopend. Dat wakker worden midden in de nacht en dan dat malen, ik werd er wanhopig van. Je bent echt niet de enige, en het kan beter worden, hou dat vast.
Dankjewel Henny, dit doet me goed om te lezen. Het voelt soms zo eenzaam midden in de nacht. Fijn te weten dat jij er wel uit bent gekomen.
Wat vervelend dat je zo worstelt met je slaap, Marian, en dapper dat je het deelt. Dat wakker worden rond drie uur met een malend hoofd is echt uitputtend. Een paar dingen helpen veel mensen: elke dag op dezelfde tijd opstaan, ook na een slechte nacht, en in de avond je hoofd leegschrijven op papier. Magnesium in de avond werkt bij velen rustgevend, en Sweet Dreams kan een zachte steun zijn, twee per dag. Ik schreef hier over natuurlijke remedies tegen slaapproblemen zonder medicijnen. Hou vol, je bent niet de enige.
Dank je wel Katja, wat een fijne reactie. Ik ga dat opschrijven voor het slapen zeker proberen, mijn hoofd zit inderdaad vol. Ik ga je artikel lezen.