← Terug
Slaap & HerstelGeplaatst door KatjaCallens11 dagen geleden

Mijn avondroutine voor beter slapen (en wat echt verschil maakte)

Slaap is het onderwerp waar ik de meeste berichten over krijg. Logisch, want als je nacht na nacht ligt te woelen sloopt dat je hele dag. Ik deel even wat bij mij en bij veel van onze leden goed werkt. Het allerbelangrijkste bleek voor mij niet eens een supplement, maar het uitzetten van schermen een uur voor bed. Dat blauwe licht houdt je hoofd wakker. Sindsdien lees ik weer een echt boek in plaats van door mijn telefoon te scrollen. Daarnaast neem ik 's avonds twee capsules Turbo Magnesium. Magnesium helpt je spieren en zenuwstelsel ontspannen, en ik val er merkbaar rustiger door in slaap. Wie echt moeite heeft met inslapen combineert het soms met Sweet Dreams, dat is speciaal voor de nachtrust gemaakt. Verder probeer ik elke avond rond dezelfde tijd naar bed te gaan, ook in het weekend. Saai misschien, maar mijn lichaam is dat ritme gaan waarderen. Ik heb mijn beste slaaptips ook gebundeld in dit artikel, echt de moeite als je slecht slaapt. Wat is jullie vaste avondritueel? Deel het hieronder, misschien hebben anderen er iets aan.
0
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

greetje.195511 dagen geleden

Dat van die schermen herken ik volledig. Ik lag altijd nog wat te scrollen en snapte niet waarom ik niet in slaap kwam. Sinds ik mijn telefoon in de gang laat liggen val ik echt sneller weg. Zo'n simpele verandering, zo veel verschil.

jolanda.196910 dagen geleden

De telefoon in een andere kamer leggen was voor mij ook de gamechanger. Ik heb nu een ouderwetse wekker gekocht zodat ik mijn telefoon helemaal niet meer als excuus heb om mee naar bed te nemen.

rob.196311 dagen geleden

Ik twijfel tussen de Sweet Dreams en de magnesium. Wat is nou het verschil, en kun je ze ook samen nemen of is dat te veel van het goede?

KatjaCallens10 dagen geleden

Goeie vraag. Magnesium werkt breder: het ontspant je spieren en zenuwstelsel en helpt je rustiger worden. Sweet Dreams is specifiek samengesteld voor de nachtrust en het inslapen zelf. Veel leden nemen alleen magnesium en slapen al beter, wie echt moeite heeft met inslapen combineert de twee. Dat kan prima samen. Ik heb hier meer geschreven over natuurlijk beter slapen.