Ik ben 67 en de zomer is voor mij altijd de lastigste tijd om te slapen. Die warme, benauwde nachten waarin ik om een uur of drie wakker lig en dan maar naar het plafond staar, ik werd er echt moe van, letterlijk en figuurlijk.
Sinds een week of zeven neem ik de Sweet Dreams, twee capsules ongeveer een half uur voor het slapen, en op advies van een vriendin combineer ik dat met de Turbo Magnesium. De eerste paar nachten merkte ik weinig, dus ik was al bijna gestopt, maar mijn dochter zei, geef het even de tijd. Blij dat ik dat gedaan heb.
Nu val ik rustiger in slaap en als ik s nachts wakker word draai ik me om en slaap weer verder, waar ik vroeger klaarwakker lag. Ik slaap nu gemiddeld zo n zeven uur, waar het eerst hooguit vijf broken uurtjes waren.
Ik zeg er eerlijk bij dat de echt hete nachten nog steeds lastig blijven, geen enkel wondermiddel houdt dertig graden tegen. Maar de gewone zomernachten gaan een stuk beter. Ik hou de slaapkamer overdag donker en koel, dat scheelt ook.
Herkennen jullie dit, dat het even duurt voor je iets merkt? En hebben jullie nog tips voor die tropische nachten?
Wat fijn dat je weer doorslaapt Toos. Die warme nachten zijn echt sloopwerk. Ik leg sinds deze zomer een dun katoenen laken klaar en zet het raam op een kier voor een tochtje, dat scheelt mij ook.
Goede tips Toos en ook fijn van jou. Dat het even duurde voor je iets merkte is heel normaal, precies wat ik vaak zeg. Voor wie met slaap worstelt schreef ik deze: geheimen voor een goede nachtrust. En koel en donker houden overdag helpt echt.
Ik neem de Sweet Dreams nu ook een paar weken en herken dat van, eerst niks en dan ineens toch rustiger. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben bij wie het even duurde.
Tip voor de tropische nachten, ik leg een washandje in de vriezer en die in mijn nek als ik naar bed ga. Klinkt gek maar het werkt echt om af te koelen.