← Terug
Slaap & HerstelGeplaatst door ada.19641 maanden geleden

Eindelijk doorslapen ondanks de warme nachten

Ik moest dit even delen want ik ben er zo blij mee. De laatste jaren werd ik elke nacht rond een uur of drie wakker, en met deze zomerse temperaturen was het helemaal een drama. Uren liggen woelen en dan doodmoe aan de dag beginnen. Een vriendin tipte me de Sweet Dreams. Ik was eerlijk gezegd sceptisch, ik had al van alles geprobeerd. De eerste paar nachten merkte ik weinig, dus ik dacht al: zie je wel. Maar na een dag of tien begon er iets te verschuiven. Ik neem nu twee voor het slapengaan, en ook al langer de Turbo Magnesium, twee in de ochtend. Waar ik vroeger drie of vier keer wakker werd, is dat nu hooguit een keertje en dan val ik ook zo weer in slaap. Zelfs afgelopen week met die snikhete nachten. Ik ben 62 en heb echt jaren slecht geslapen, dus voor mij voelt dit als een klein wonder. Ik zeg er wel bij: het is bij mij dus niet meteen raak, geef het even de tijd. Herkent iemand dit, dat het pas na een paar weken echt op gang komt?
8
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

sonja.196329 dagen geleden

Wat fijn voor je Ada. Ik heb precies hetzelfde gehad, dat wakker worden rond drie uur. Bij mij hielp de combinatie van Sweet Dreams en de magnesium ook pas na een week of twee echt. Even volhouden dus, mensen.

ada.196429 dagen geleden

Dankjewel Sonja, goed om te horen dat ik niet de enige ben. Dat van die twee weken klopt precies. Had het bijna opgegeven, blij dat ik toch ben doorgegaan.

KatjaCallens29 dagen geleden

Zo mooi om te lezen @ada.1964. En goed dat je het benoemt, veel mensen haken na drie dagen af terwijl je lijf echt even de tijd nodig heeft om een nieuw ritme te vinden. Die warme nachten maken het extra knap. Voor wie hiermee worstelt, ik verzamelde een tijdje terug wat verrassende tips voor een betere nachtrust: 7 geheimen voor een goede nachtrust.