← Terug
Slaap & HerstelGeplaatst door lydia.19655 dagen geleden

Eindelijk weer doorslapen na maanden om 3 uur wakker liggen

Ik wil even mijn ervaring delen, want misschien heeft iemand anders er iets aan. Sinds de overgang werd mijn slaap echt beroerd. Ik viel prima in slaap, maar werd dan rond een uur of drie wakker en lag soms uren te woelen. Ik was huiverig voor slaappillen, dus ik ben eerst met magnesium begonnen, twee per dag in de avond. Dat hielp al een beetje met het ontspannen. Na een paar weken ben ik daar Sweet Dreams bij gaan nemen, en die combinatie maakt voor mij het verschil. Ik word nu meestal pas tegen de wekker wakker en voel me overdag een stuk minder gammel. Het ging niet van de ene op de andere dag. De eerste week merkte ik eigenlijk weinig, maar ik ben blij dat ik heb doorgezet. Iemand anders ook last gehad van slaapproblemen rond de overgang?
7
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

els.19645 dagen geleden

Oh wat herken ik dit. Dat wakker worden om drie uur is echt slopend. Ik zit er nu middenin en het is fijn om te lezen dat er iets aan te doen is.

hanneke.19735 dagen geleden

Je bent echt niet de enige hoor. Wat mij naast supplementen hielp was vaste tijden aanhouden en de slaapkamer lekker koel. Klein dingetje, groot verschil.

KatjaCallens5 dagen geleden

Dankjewel dat je dit deelt Lydia, hier hebben veel vrouwen wat aan. Slaapproblemen rond de overgang zijn echt heel gewoon, al voelt het soms alsof je de enige bent. Die combinatie van magnesium voor de ontspanning en Sweet Dreams werkt voor veel van onze leden goed. Voor wie er meer over wil lezen heb ik zeven tips voor een betere nachtrust op een rij gezet.

lydia.19655 dagen geleden

Dank je Katja, en fijn om te horen dat het zo vaak voorkomt. Dat maakt het al een stuk minder eenzaam. Ik ga dat artikel zeker lezen.

wilma.19635 dagen geleden

Mag ik vragen hoe lang het bij jou duurde voordat je verschil merkte met Sweet Dreams? Ik twijfel of ik het zal proberen.