← Terug
Slaap & HerstelGeplaatst door thea.19581 maanden geleden

Eindelijk weer doorslapen op mijn 68e

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen want ik ben bang dat ik het daarmee jinx, maar ik slaap sinds een aantal weken weer door. En dat na jaren van om drie uur wakker liggen en niet meer in slaap komen. Wat ik nu doe: een uur voor bed neem ik mijn Turbo Magnesium en mijn Sweet Dreams, twee per dag samen. De eerste week gebeurde er nog niet zoveel, maar in de tweede week merkte ik dat ik minder vaak wakker schrok. Nu word ik hooguit een keer wakker om naar het toilet te gaan en val ik daarna gewoon weer in slaap. Ik ben geen type dat snel in wondermiddelen gelooft, maar het verschil met een paar maanden geleden is voor mij echt groot. Overdag ben ik minder futloos en dat scheelt in alles. Herkent iemand dit patroon van rond dezelfde tijd wakker worden? En wat heeft bij jullie geholpen?
0
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

inge.19671 maanden geleden

Wat herkenbaar dat wakker worden rond drie uur. Bij mij was het jaren hetzelfde. De combinatie van magnesium en Sweet Dreams voor het slapen heeft mij ook echt geholpen om dieper te slapen.

ria.19571 maanden geleden

Ik doe er 's avonds ook een half uurtje geen scherm meer bij, dat scheelt me nog eens extra. Samen met de magnesium is dat voor mij de gouden combinatie geworden.

monique.19751 maanden geleden

Fijn voor je Thea! Hoelang duurde het bij jou voordat je het echt merkte? Ik ben nu in week een en nog wat ongeduldig.

thea.19581 maanden geleden

Bij mij was het echt pas in de tweede week Monique. De eerste week twijfelde ik nog of het wat deed. Dus even volhouden, geef het de tijd.

KatjaCallens1 maanden geleden

Goede vraag Monique. Bij veel leden duurt het een tot twee weken voordat het ritme zich herstelt, dus je zit precies goed op schema. Regelmaat helpt enorm, elke avond rond dezelfde tijd naar bed. Meer over beter slapen schreef ik hier: geheimen voor een goede nachtrust.