Elke nacht rond half vier klaarwakker, wie heeft dit ook?
Reageer
Log in om te reageren.
Oh Ria, dat om half vier wakker liggen en dan gaat je hoofd malen, dat ken ik zo goed. Bij mij hing het samen met de overgang, misschien speelt dat bij jou ook? Ik merkte dat mijn slaap toen echt veranderde.
Zou goed kunnen Hanneke, ik zit inderdaad in die leeftijd. Ik had er nog niet zo bij stilgestaan dat het daarmee te maken kan hebben. Dank je, ik ga er eens op letten.
Wat vervelend Ria, juist dat wakker worden en niet meer in slaap komen is zo slopend. Een paar dingen die kunnen helpen: een vast slaapritme, je slaapkamer koel en donker houden, en cafeïne na de middag laten staan. Sommige leden hebben baat bij Sweet Dreams, twee capsules voor het slapen, als natuurlijke ondersteuning om beter door te slapen. We hebben er een artikel over met wat verrassende tips: 7 bizarre geheimen voor een goede nachtrust. Hopelijk zit er iets tussen dat jou rust geeft.
Ik gebruik Sweet Dreams nu een paar weken en het beviel me eerlijk gezegd beter dan ik had verwacht. Ik word nog steeds soms wakker, maar ik val makkelijker weer in slaap. Voor mij al winst.
Bij mij hielp magnesium 's avonds tegen dat onrustige wakker liggen. Ik neem het een uurtje voor het slapen. Geen wonder van de ene op de andere dag, maar na een paar weken sliep ik merkbaar rustiger door.
Eens Aad, magnesium 's avonds doet bij mij ook goed. En ik heb mijn telefoon uit de slaapkamer verbannen, dat scheelde meer dan ik dacht.
Wat mij hielp is een vaste avondroutine en een simpele ademhalingsoefening als ik wakker word: rustig in vier tellen in, zes tellen uit. Klinkt gek maar het haalt me uit dat gepieker. Misschien iets voor jou Ria.