← Terug
Slaap & HerstelGeplaatst door bas_19811 maanden geleden

Krill Olie voor gewrichtsherstel na blessures

Na een val met mijn mountainbike had ik maandenlang last van mijn knie. Naast fysiotherapie ben ik Superba Krill Olie gaan gebruiken (2 capsules per dag). Nu 2 maanden verder en mijn knie voelt stabieler. Mijn fysio zei ook dat omega-3 goed is voor gewrichtsherstel. Iemand anders die het na een blessure is gaan gebruiken?
5
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 maanden geleden

Hey Bas! Goed herstel! Omega-3 vetzuren (EPA/DHA) uit krillolie hebben een bewezen ontstekingsremmend effect én ondersteunen het gewrichtskraakbeen. In combinatie met fysiotherapie is dat een slimme aanpak. De fosfolipiden in krill zorgen ook voor betere opname dan gewone visolie. Hier meer over de bewezen voordelen van krillolie. Hopelijk ben je snel weer op de trails!

bas_19811 maanden geleden

Thanks Katja! Goed om te weten van die fosfolipiden. Ik ga dat artikel lezen. De trails roepen inderdaad!

sanne.vd1 maanden geleden

Na een schouderblessure bij het zwemmen ben ik het ook gaan gebruiken. Mijn fysio bevestigde dat omega-3 het herstelproces ondersteunt. Nu 3 maanden blessurevrij!

ingrid.19761 maanden geleden

Ik neem het preventief als hardloper. Mijn knieën voelen veel beter sinds ik het gebruik. Beter voorkomen dan genezen!