← Terug
Slaap & HerstelGeplaatst door saskia.197718 dagen geleden

Na jaren slecht slapen eindelijk wat rust

Ik twijfelde of ik dit zou delen, maar misschien heeft iemand er iets aan. Ik ben 48 en slaap al jaren slecht. Niet zozeer moeite met inslapen, maar ik werd elke nacht rond drie uur wakker en lag dan uren te woelen. Een paar maanden geleden ben ik begonnen met Turbo Magnesium, twee per dag, en sinds een week of drie ook Sweet Dreams in de avond. De eerste week merkte ik eerlijk gezegd weinig. Ik dacht nog: weer iets dat niet werkt voor mij. Maar in week twee en drie ging het echt schuiven. Ik word nu nog steeds soms wakker, maar val veel sneller weer in slaap. Gemiddeld slaap ik nu zo'n 6,5 tot 7 uur, waar het eerst eerder 5 was. Voor mij is dat een wereld van verschil, ik ben overdag minder prikkelbaar. Ik wil niet doen alsof het een wondermiddel is, want dat zou oneerlijk zijn. Ik ben ook eerder naar bed gegaan en kijk 's avonds minder op mijn telefoon. Maar de combinatie heeft me echt geholpen. Herkent iemand dit nachtelijke wakker worden rond steeds hetzelfde tijdstip?
9
💬 5 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

els.196418 dagen geleden

Dat wakker worden rond drie uur, dat is zo herkenbaar. Ik lag jaren naar het plafond te staren op precies dat tijdstip. Goed dat je je verhaal deelt, dit lucht andere mensen ook op.

jan.brouwer17 dagen geleden

Bij mij ook altijd rond dat uur. Ik ben Turbo Magnesium gaan nemen, twee per dag, en dat nachtelijke wakker liggen is duidelijk minder geworden. Niet helemaal weg, maar ik val sneller weer in slaap.

KatjaCallens17 dagen geleden

Wat fijn dat je het deelt Saskia, en wat een mooie vooruitgang. Dat wakker worden rond drie uur heeft vaak met je cortisolritme te maken, en magnesium kan helpen je zenuwstelsel 's avonds tot rust te brengen. Dat je ook eerder naar bed gaat en minder op je telefoon kijkt maakt het plaatje compleet, knap dat je dat volhoudt. Voor wie meer wil lezen: 7 bizarre geheimen voor een geweldige nachtrust.

saskia.197716 dagen geleden

Dank je Katja, dat over cortisol verklaart veel. Ik had nooit door dat het zo'n vast tijdstip had om een reden. Ik hou het zeker vol.

leen.195115 dagen geleden

Mag ik vragen hoe lang het bij de meesten duurt voor Sweet Dreams aanslaat? Ik ben net begonnen en wil weten of ik geduld moet hebben.