Ik twijfelde of ik dit zou delen, maar misschien heeft iemand er iets aan. Ik ben 48 en slaap al jaren slecht. Niet zozeer moeite met inslapen, maar ik werd elke nacht rond drie uur wakker en lag dan uren te woelen.
Een paar maanden geleden ben ik begonnen met Turbo Magnesium, twee per dag, en sinds een week of drie ook Sweet Dreams in de avond. De eerste week merkte ik eerlijk gezegd weinig. Ik dacht nog: weer iets dat niet werkt voor mij. Maar in week twee en drie ging het echt schuiven.
Ik word nu nog steeds soms wakker, maar val veel sneller weer in slaap. Gemiddeld slaap ik nu zo'n 6,5 tot 7 uur, waar het eerst eerder 5 was. Voor mij is dat een wereld van verschil, ik ben overdag minder prikkelbaar.
Ik wil niet doen alsof het een wondermiddel is, want dat zou oneerlijk zijn. Ik ben ook eerder naar bed gegaan en kijk 's avonds minder op mijn telefoon. Maar de combinatie heeft me echt geholpen. Herkent iemand dit nachtelijke wakker worden rond steeds hetzelfde tijdstip?
Dat wakker worden rond drie uur, dat is zo herkenbaar. Ik lag jaren naar het plafond te staren op precies dat tijdstip. Goed dat je je verhaal deelt, dit lucht andere mensen ook op.
Bij mij ook altijd rond dat uur. Ik ben Turbo Magnesium gaan nemen, twee per dag, en dat nachtelijke wakker liggen is duidelijk minder geworden. Niet helemaal weg, maar ik val sneller weer in slaap.
Wat fijn dat je het deelt Saskia, en wat een mooie vooruitgang. Dat wakker worden rond drie uur heeft vaak met je cortisolritme te maken, en magnesium kan helpen je zenuwstelsel 's avonds tot rust te brengen. Dat je ook eerder naar bed gaat en minder op je telefoon kijkt maakt het plaatje compleet, knap dat je dat volhoudt. Voor wie meer wil lezen: 7 bizarre geheimen voor een geweldige nachtrust.